Kultura i rozrywka

Filiżanka „Nostalgia” projektu grafika Cypriana Kościelniaka promuje Kalisz, jako miasto sztuki

Filiżanka „Nostalgia” wykonana według projektu grafika Cypriana Kościelniaka promuje Kalisz, jako miasto sztuki. To już druga z unikatowej kolekcji. Pierwsza prezentowała obraz Wiktora Jędrzejaka. Projekt promocji miasta poprzez gadżety zaprojektowane przez artystów związanych z Kaliszem realizuje Wydział Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki.


Jako pierwsza wyprodukowana została filiżanka wg projektu malarza Wiktora Jędrzejaka. Do kolekcji można było dokupić magnesy, również przedstawiające w miniaturze obrazy tego artysty.

– Cena filiżanek jest dość wysoka z uwagi na to, że są one produkowane w krótkich autorskich seriach. Wpływ na cenę ma liczba zastosowanych kolorów, obszar zadrukowania i wiele innych czynników. Realizacja odbywa się w uzgodnieniu z autorem. Projektowana jest zarówno filiżanka,jak i spodek, na którym umieszczane jest logo miasta i tytuł pracy – wyjaśnia Grażyna Dziedziak, naczelniczka WKST UM. – Pierwsza kaliska filiżanka kosztuje 62 złote. Jest sprzedawana w CIT i cieszy się zainteresowaniem kupujących.

Projekt kolejnej wykonał Cyprian Kościelniak, urodzony w Kaliszu malarz, grafik, ilustrator. Swoją pracę zatytułował „Nostalgia”, a na filiżance przedstawiona została, m.in. rzeka Prosna.Trwają przygotowania do produkcji kolejnej filiżanki. Tym razem kaliszanie zdecydują, czyją pracę chcą oglądać pijąc kawę. Wydział Kultury przygotuje propozycje artystów, którzy zostaną zaproszeni do udziału w projekcie, a kaliszanie – za pośrednictwem mediów społecznościowych – wybiorą jedną z prac.


źródło. UM

About the author

red.

Add Comment

Click here to post a comment

Kontakt z Nami

Kalisz24 INFO FB

Facebook Pagelike Widget

Reklama

[adrotate group=”5″]

Napisz do Nas

Zauważyłeś coś ciekawego!
Napisz do Nas!

kontakt@kalisz24.info.pl

tel. 509 – 188 – 322

Rozrywka

Reklama

[adrotate group=”6″]

Reklama